Saturday, December 4, 2010

BANGSAKU MERACUNI DIRI SENDIRI



Hari semalam, hari ini dan hari esok. Aku melihat bunga bangsaku semakin melayu. Bangsaku Melayu semakin layu ditelan zaman. Saban hari bangsaku meracuni diri sendiri. Aku melihat terlalu banyak pekara yang menyebabkan dan akan menyebabkan bangsaku merepak ditanah air sendiri.
Bangsaku terlalu mudah memaafkan, terlalu mudah bertolak ansur dan yang pastinya bangsaku terlalu  mudah lupa. Lupa kepada sejarah yang lalu.
Mengapa terlalu mudah memaafkan? Melayu memaaf tidak bertempat, sehinggakan bangsa lain berani memijak kepala. Mengapa terlalu mudah bertolak ansur? Ini tanah air kita. Ini Tanah Melayu dan kita harus mempertahankan hak kita ditanah air ini. Bangsaku Melayu boleh bertolak ansur tetapi mestilah bertempat. Mengapa bangsaku terlalu mudah lupa? Lupa merupakan penyakit yang kronik dan mampu membuatkan kita jatuh. Jatuh ditanah air sendiri adalah pekara yang buruk.
Ketuanan Melayu harus bertahan buat selama-lamanya sehingga kiamat. Mengapa pemimpin-pemimpin Melayu terlalu lembut? Adakah kerana bimbang kelak mereka akan jatuh? Tidak cukupkah bangsa sendiri sebagai penyokong kuat? Adakah mereka sendiri sangsi terhadap bangsa sendiri sehinggakan mereka terlalu berlembut dengan bangsa lain?
Ketuanan Melayu hanya akan kekal jika Melayu itu pekasa. Pekasa dari segala segi. Bangsaku Melayu harus singkirkan mana-mana pemimpin yang tidak pekasa kerana kelak pemimpin-pemimpin seperti itu akan membuatkan Melayu jatuh. Mana-mana pemimpin yang memperlekehkan hak Melayu harus disingkirkan.
Mana-mana pemimpin bukan Melayu yang mempersoalkan kedudukan dan hak orang Melayu harus diajar, dijatuhkan, disingkirkan dan dibuang dari Negara. Tindakan ini adalah harus bagi menjamin kesejahteraan Negara kita dan bagi memastikan kita bangsa Melayu terus dihormati.
Bangsaku Melayu adalah bangsa yang terlalu baik dan berlemah lembut. Dari dahulu lagi kita terlalu baik dan berlemah lembut tetapi ianya bertempat tapi kini bangsaku Melayu tetap baik dan berlemah lembut tapi sayangnya ianya tidak bertempat.
Aku melihat selepas era Tun Dr. Mahathir Mohammad, ramai pemimpin-pemimpin bukan Melayu berani mempersoalkan hak dan kedudukan orang Melayu. Mengapakah ini terjadi? Ini terjadi kerana pemimpin-pemimpin selepas Tun Dr. Mahathir Mohammad terlalu lembut. Berlembut yang tidak bertempat sehinggakan ada pemimpin-pemimpin bangsa lain naik ‘tocang’ dan berani mempersoalkan hak, kedudukan dan keistimewaan orang Melayu dan bumiputera.
Bangsaku Melayu dan pemimpin-pemimpin bangsaku, janganlah terlalu mudah memaafkan, janganlah terlalu mudah bertolak ansur dan yang pastinya janganlah terlalu  mudah lupa kerana ianya kelak akan membawa kesan terhadap kedudukan kita ditanah air kita sendiri dan yang pastinya janganlah kita meracuni bangsa kita sendiri.
Semoga ketuanan Melayu akan terus kekal selamanya. Pertahankan hak maruah bangsa kita.

0 comments:

Post a Comment